Cumpărăturile online rămân principalul motor al pieței de curierat

Sunt companiile de curierat pregătite să facă față creșterii comerțului online? Sunt ele receptive la mișcările comercianților? Indiferent de probleme, curierii păstrează ritmul.

Piaţa de curierat evoluează, de mai mulţi ani, odată cu economia, având un avans determinat, printre altele, de evoluţia tehnologică, de creşterea consumului şi inovaţia în domeniu. Aşadar, în ciuda problemelor cu care se confruntă – de notat aici „mai ales“ infrastructura rutieră -, această industrie şi-a menţinut ritmul, apropiindu-se anul trecut de o valoare de 400 de milioane de euro. Este mult? Este puţin?

Analizând în detaliu, din datele principalelor companii de curierat aflăm că această evoluţie nu este deloc o surpriză, cu atât mai mult cu cât potenţialul este uriaş. „Pentru anul acesta, ne aşteptăm ca piaţa să crească cu 15-20%. Creşterea este, însă, organică, determinată de anumite modificări. Practic, piaţa te împinge să inovezi, să investeşti, să continui să te dezvolţi şi să le oferi clienţilor serviciile de care au nevoie“, punctează Roxana Magopeţ, director de Marketing şi Comunicare FAN Courier. Iar creşterea de 15% este susţinută şi de Lucian Aldescu, CEO al DPD România, cât şi de reprezentanţii celorlalte companii. În context, cei mai mari jucători din domeniu (FAN Courier, Urgent Cargus, DHL International România, TNT România, Dynamic Parcel Distribution) au înregistrat împreună o cifră de afaceri de 1.417.702.681 lei în 2016, potrivit RisCo.

„Piaţa locală de curierat rămâne foarte dinamică şi înregistrează creştere an de an. Creşterea vine pe fondul unei economii sănătoase (…), dar şi ca urmare a creşterii rapide înregistrate de segmentul e-commerce“, detaliază Daniel Kearvell, Managing Director DHL Express. Potrivit acestuia, segmentul online a devenit unul dintre cele mai rapide motoare de creştere. „Am văzut cum acest segment a crescut de la o pondere de 10% din totalul volumelor internaţionale DHL Express în 2013, la peste 20% în 2016“, adaugă el. Ca să ne facem o idee şi mai clară, sunt companii unde e-commerce-ul generează circa 50% din afacere (cum este DPD România), cu produse din IT&C, fashion, home&deco.

Miza pe online

De altfel, tocmai acest avânt pe care l-a luat online-ul în ultimii ani a dictat şi mişcările de strategie ale companiilor. Roxana Magopeţ explică, pe înţelesul tuturor, cum stau lucrurile în această direcţie: „Dezvoltarea şi implementarea unor soluţii alternative de livrare reprezintă o schimbare a paradigmei ce va influenţa industria de curierat. Dacă până acum ne-am obişnuit clienţii cu livrare door-to-door, în ultimul an am dezvoltat parteneriatul cu reţeaua PayPoint România, prin care oferim clienţilor magazinelor online posibilitatea de a solicita livrarea la un magazin PayPoint Colet Expres.

00:51 Cumpărăturile online rămân principalul motor al pieței de curierat00:47 Daniel Truica, Vola.ro: Începând cu 2017 vom trece la raportarea veniturilor nete și nu a cifrei de afaceri

Iar dacă expeditorul se bucură de reducerea considerabilă a ratei de retur, clientul destinatar nu mai este nevoit să stea acasă în aşteptarea curierului în «renumitul» interval 9-17, ci poate merge să îşi ridice coletul într-un orar mult mai vast“. Pentru o imagine de ansamblu şi mai bine conturată, Lucian Aldescu aduce câteva completări: „Piaţa de curierat s-a tehnologizat semnificativ în ultimii ani tocmai pentru a acoperi optim nevoile comerţului electronic. Curierii noştri au POS-uri mobile, oferindu-le magazinelor online şi clienţilor lor alternativa cea mai bună cash-ului la livrare“.

Mai mult, DHL Express chiar a publicat, recent, un studiu potrivit căruia magazinele online care vând în afara graniţelor ţării au potenţial de a creşte până în 2020 de două ori mai repede decât cele care vând doar intern. „Pentru DHL Express România, segmentul online a crescut cu 15% faţă de anul trecut şi suntem încrezători că, la sfârşitul anului, creşterea înregistrată va fi chiar mai mare“, mai spune Daniel Kearvell.


Sursa: www.capital.ro

Spune-ți Părerea!