Miliarde de euro așteptate pe aeroporturile românești

Extinderea Aeroportului Internaţional Henri Coandă este proiectul prin care Ministerul Transporturilor poate „urca la cer” Produsul Intern Brut al României. Conform unui proiect al Ministerului Transporturilor, cu o investiție de 880 milioane euro, principalul aeroport al României ar urma să-şi dubleze capacitatea în următorii ani.

Statistica Ministerului Tran­sporturilor arată că în acest moment aeroportul din Otopeni este suprasaturat. Capacitatea este mult depăşită, numărul călătorilor dublându-se din 2011 până în prezent, iar cozile interminabile îi forţează pe pasageri să se prezinte la aeroport chiar şi cu trei ore înaintea îmbarcării.

Toată această situaţie îl obligă pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, să urgenteze extinderea aeroportului. Însă, indiferent de voinţa guvernanţilor, proiectul va fi unul de durată.

Zborul spre un aeroport modern

00:23 Ce implică noul regulament european pentru proprietarii de site-uri și de magazine online15:36 Toate firmele private din România vor fi obligate să mărească salariile brute! Anunțul făcut de ministrul Finanțelor

Lucrările de dezvoltare a infrastructurii aeroportului Henri Coandă sunt prevăzute să înceapă în 2022 şi presupun construcţia unui nou terminal, platformă multimodală, zonă cargo, căi de rulare, drumuri de acces, staţie subterană multinivel tren/metrou şi zona industrială. În prezent, autorităţile din Ilfov au aprobat planul urbanistic zonal. „Urmează aprobarea studiului de fezabilitate pentru cel mai important proiect de dezvoltare a aeroportului Henri Coandă, principala poartă aeriană de intrare în ţară. Proiectul este introdus în Masterplanul General de Transport al României. În scurt timp, aeroportul Henri Coandă funcţionează la capacitate maximă. În prezent, Ministerul Transporturilor şi conducerea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti au în vedere extinderea terminalului existent pentru a creşte capacitatea de procesare a călătorilor”, a declarat pentru Capital ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Conform datelor Ministerului Transporturilor, programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare prevede aprobarea studiului de fezabilitate, avizarea documentaţiilor tehnico-economice, achiziţionarea terenurilor, obţinerea autorizaţiilor şi lucrările de construcţie a noului terminal. „Trebuie să expropiem terenurile, cel târziu până la sfârşitul anului 2020. Se dezvoltă infrastructura de transport rutier în vederea asigurării accesului în zona de est a aeroportului. Planul include construcţia unui terminal nou şi un sistem de căi de rulare. În proiect este inclusă şi o zonă destinată prelucrării traficului de mărfuri, o platformă multimodală cargo. Se construieşte un parc tehnologic high-tech pentru dezvoltarea activităţilor conexe transportului aerian”, ne-au explicat şi oficialii Direcţiei Transport Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor.

S-a dublat traficul de pasageri pe Henri Coandă

Anul trecut, 16,486 milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile din România. În primele şase luni ale lui 2017, numărul total al pasagerilor a depăşit 9,3 milioane, fapt care ne arată că vorbim de o creştere importantă a traficului aerian. Din totalul primului semestru, aproape 6 milioane de pasageri s-au înregistrat pe aeroportul din Otopeni.  

Astfel, pentru a putea face o comparaţie, în 2011 aeroportul Henri Coandă a fost tranzitat de 5,049 milioane de oameni, iar anul trecut au fost 10,982 milioane de pasageri. Pentru acest an, estimările sunt de 12 milioane de pasageri.


Sursa: www.capital.ro

Spune-ți Părerea!