Preţul benzinei şi al motorinei ar putea scădea la 3 lei/litru dacă s-ar aplica această decizie

Cei mai ieftini carburanţi care se comercializează în ţara noastră nu se găsesc la staţii clasice ale unor companii precum Petrom, OMV, Rompetrol, Lukoil sau Mol.

Benzina şi motorina au preţuri foarte mici la staţia hypermarketului Carrefour. Aflată în apropierea magazinului din Militari, benzinăria Carrefour foloseşte produsele Rompetrol. “Produsele petroliere ale bezinariei Carrefour răspund normelor europene cele mai severe. Aceste norme vizează în special reducererea reţinerilor noxelor benzinei şi motorinei”, se arată pe site-ul companiei. Carrefour comercializează 2 tipuri de carburant la staţia din Militari: Super Euro 95  şi motorina Euro 5. Preţul benzinei la ora redactării acestui articol era de 4,63 lei, iar al motorinei 4,53 lei. Orarul este de luni până duminică între orele 07:00 – 22:00. Se poate achita fie cash, fie prin card de credit sau alt tip de card bancar pentru companii şi nu numai. 

Concurenţa reduce preţul

În ceea ce priveşte recomandările pentru stimularea concurenţei pe această piaţă, dar şi pentru a asigura consumatorului posibilitatea de a alege carburanţii cu cel mai bun raport calitate-preţ, Consiliul Concurenţei consideră necesară crearea unei baze de date care să conţină lista tuturor companiilor care comercializează carburanţi, amplasarea geografică a benzinăriilor deţinute de fiecare, tipurile de carburanţi (benzină şi motorină) comercializate în fiecare benzinărie şi preţurile la pompă. 

În ceea ce priveşte creşterea ofertei, piaţa comercializării cu amănuntul de carburanţi din România este dominată de companii petroliere, membre ale unor grupuri internaţionale cu vastă experienţă în acest domeniu (de exemplu OMV, MOL, Lukoil), dar şi cu resurse financiare importante. Creşterea sau diversificarea ofertei de carburanţi ar putea determina reducerea preţurilor acestor produse, acest avantaj fiind în ultima instanţa în folosul consumatorilor. Însă, pentru că presiunea concurenţială asupra companiilor deja active în România să aibă acest efect, este necesară o reacţie din partea unor companii cu resurse financiare comparabile.

“O soluţie în acest sens ar fi reprezentată de intrarea pe piaţă carburanţilor a marilor lanţuri de hiper/supermarketuri prezente în România. Această activitate nu ar fi una complet nouă pentru acestea, cu atât mai mult cu cât ele desfăşoară deja activităţi de comercializare a carburanţilor în alte state europene (ex: Franţa, Germania, Regatul Unit), având o pondere importantă în cadrul pieţelor naţionale respective. Mai mult, lanţurile de hipermarketuri dispun deja, într-o formă sau altă, de spaţiu suficient pentru amplasarea benzinăriilor în imediată vecinătate a magazinelor de desfacere produse alimentare/nealimentare, putând astfel profita de afluxul de clienţi care pot deveni, în acelaşi timp, şi cumpărători ai carburanţilor comercializaţi”, se arată într-un raport al Consiliului Concurenţei.

00:49 Miza gazelor din Marea Neagră: Americanii vor să le fure ruşilor monopolul00:12 Preţul benzinei şi al motorinei ar putea scădea la 3 lei/litru dacă s-ar aplica această decizie

Sursa: www.capital.ro

Spune-ți Părerea!