S-a dat startul celor mai mari proiecte de pe calea ferată

Ministerul Transporturilor, prin compania CFR SA, a predat primele amplasamente pentru cele mai mari proiecte de infrastructură feroviară din România. La sfârșitul acestei luni, constructorii încep primele lucrări privind modernizarea infrastructurii feroviare, pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, între Simeria și Arad pe o distanță de aproximativ 78 de km. Lucrările sunt finanțate din bani europeni, exercițiul financiar european 2014-2020.

Compania CFR SA începe cheltuirea banilor europeni din programul de finanţare europeană 2014-2020. Contractele de modernizare a căii ferate, secţiunile Km 614 – Bârzava şi Bârzava – Ilteu, în lungime totală de aproximativ 78 km, au intrat în linie dreaptă. Ministerul Transporturilor, prin oficialii companiei CFR SA, aprobă întreruperea curentului electric pe anumite porţiuni de cale ferată pentru demararea lucrărilor. „A început procesul de predare a amplasamentului pentru lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare între Km 614 şi Ilteu. Sunt două contracte care vizează modernizarea liniei pentru viteza maximă de 160 km/h, lucrări de artă, două poduri peste râul Mureş şi un tunel nou, implementarea sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR). Există amplasament pentru trei staţii şi un interval în lungime de aproximativ 5 km. La circa 22 de kilometri de municipiul Arad, în staţiile Ghioroc, Păuiş şi Bârzava, începe şantierul. Vine o comisie de la CFR SA şi aprobă închiderea liniei, se dărâmă tot“, ne-au declarat reprezentanţii asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câştigătorii celor două contracte, în valoare de 3,45 miliarde lei, pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b).

Organizări de şantier pentru cele două tronsoane de cale ferată

Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL a pregătit două puncte unde a amenajat organizări de şantier. „Pe infrastructura existentă nu se poate circula cu o viteză medie de 160 km/h, există zone unde se construieşte infrastructură feroviară nouă care să permită circulaţia trenurilor cu viteza menţionată. Trebuie retrasate curbele de cale ferată pentru ca trenurile să circule cu o viteză sporită. Organizările de şantier sunt aproape finalizate, am început procesul de angajare, am angajat şoferi autocamion şi cisternă, muncitori în construcţii, fierari, dulgheri, electrician de întreţinere, instalatori, mecanici utilaje şi operatori“, ne-au explicat reprezentanţii asocierii  Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL.

01:08 S-a dat startul celor mai mari proiecte de pe calea ferată01:18 Cheltuielile care presează rectificarea bugetară


Sursa: www.capital.ro

Spune-ți Părerea!